Про фестиваль 2012

Популярно (коротко і зрозуміло) про заходи Фесту УКС

Протягом 2-х тижнів (з 7 по 22 липня) відбуватимуться різні заходи в рамках Всесвітнього Фестивалю Українських Кредитних Спілок, присвяченого 20-річчю відродження фінансової кооперації в Україні та з нагоди Міжнародного року кооперації, проголошеного ООН. Значна частина заходів є також підготовчим етапом до відзначення 70-ліття УПА. Кожний з восьми заходів має свою специфіку і взяти в них участь можуть бажаючі як з України так і з поза меж нашої країни. Крім загального зголошення, учасникам кожного заходу потрібно виповнити відповідні форми заявок. Звичайні глядачі, слухачі, відвідувачі різних відкритих заходів, спеціальних зголошень не виповнюють, а просто беруть активну участь в тому чи іншому заході.

ПРОЩА ДО ЗАРВАНИЦІ (7 липня – 1 день)

Це відкритий захід для всіх бажаючих і носить екуменічний характер, тобто учасниками будуть представники різних, традиційних для України, християнських конфесій. Всі учасники самостійно (родинами, групами, спільнотами) добираються до с.Зарваниця Теребовлянського р-ну, Тернопільської області (Духовний Марійський Центр УГКЦ) Організатори лише подбали про узгоджений час: Літургія розпочинається 7 липня о 12-й годині (різні конфесії мають можливість служити в різних храмах на території Марійського Духовного Центру), а по завершенні спільна для всіх учасників Молитва за кооперативний рух у світі та соборне Водосвяття.
Кредитні спілки, парафіяльні громади чи інші структури самостійно організовують формування груп прочан, винаймаючи транспорт і тому подібне. До організаторів лише потрібно зголоситися (завчасно повідомити – до 3 липня) про свою участь, вказавши кількість осіб, транспортних одиниць, приблизний час прибуття, різні побажання (потреби). КС «Вигода» також формує групи в тих місцевостях де є відділення спілки. Люди самі покривають вартість проїзду туди і назад та дбають про перекуску в дорозі чи вже на місці.
Всі учасники (без винятків) отримують спільну відзначку – стрічку з написом про захід. Бажаючі кредитні спілки можуть завчасно замовити таку стрічку зі своєю назвою та логотипом. Також робляться зусилля для видруку достатньої кількості невеличких за розміром іконок Матері Божої Зарваницької з вміщеним текстом Молитви за утвердження українського кооперативного служіння, як пам’ятку для кожного прочанина. А ще, для бажаючих, буде організаційне сприяння щодо проведення кваліфікованої екскурсії Духовним Марійським Центром. КС «Вигода» для своїх членів, які візьмуть участь у прощі разом з дітьми, передбачає певні пільгові умови щодо оплати за транспорт (для дітей до 15 років), а також пільгову участь для дітей-сиріт.
Благословення на проведення прощі та згоду очолити урочисту Архієрейську Літургію дав митрополит і архієпископ Тернопільсько-Зборівський Кир Василій (Семенюк). Організаційне сприяння за представниками КС «Вигода», зокрема Петром Маковським та Василем Щекуном.

ПЛЕНЕР ХУДОЖНИКІВ (14-21 липня – 8 днів)

Цей захід для художників, які готові протягом цілого тижня мати працю над новими картинами в межах заданої тематики (по 1 картині від учасника) та на вільну тему (ще по 1 картині). Ці роботи можуть брати участь у конкурсі, переможці якого отримають відповідні винагороди (дипломи і премії). Всі картини будуть виставлені в Народному Домі м.Стрия, а 21 липня відбудеться відкритий благодійний аукціон, де бажаючі зможуть придбати виставлені роботи. Виручені кошти підуть на благодійні цілі, зокрема будуть скеровані на видання збірки творів сотника 3-ї Залізної дивізії Армії УНР, укр. письменника, драматурга, журналіста Зубенка Івана Сергійовича. Упорядник видання – Лауреат Національної премії ім. Тараса Шевченка (за документально-художню трилогію “Брати грому”, “Брати вогню”, “Брати просторів”) Михайло Андрусяк.
Кількість учасників пленера є обмеженою. Організатори забезпечують проживання та харчування, а також полотно на підрамниках та фарби для кожного із запрошених учасників (мольберти, пензлі, інше повинні мати самі художники). Не всі, попередньо зголошені, можуть бути запрошені, буде конкурсний відбір. Поза конкурсом зможуть взяти участь ті учасники які спроможні повністю самостійно забезпечити свою участь чи мати спонсора (приблизна сума видатків на одного учасника становить 1300 грн.).
Захід проводиться у м.Стрию з кількаденним виїздом у Карпати, зокрема у с.Корчин (Сколівський р-н), звідки походить знаменитий художник і патріот Іван Хандон, імені якого і присвячений цей пленер художників. Крім індивідуальної творчої праці учасників над картинами, передбачаються різні форми професійного спілкування, майстер-класи тощо. Відповідальні особи Юрій Комарницький та Олег Капало (директор Стрийського ВХПУ). Голова журі конкурсу – відомий художник Ігор Завозін.

БАРДІВСЬКИЙ ТАБІР (12-15 липня – 3 повні доби)

Це окремий захід для шанувальників авторської пісні, в першу чергу самих авторів та виконавців пісень під гітару. Захід проводиться у формі наметового табору біля колишнього скельного монастиря поблизу с.Розгірче на Стрийщині. Основним співорганізатором табору є Стрийський бардівський клуб «Галактіон» імені Романа Купчинського. Всі учасники зголошуються за відповідними вимогами і прибувають вечером 12-го липня або 13-го вранці на місце таборування. Способи доїзду узгоджуються з організаторами в робочому порядку. В рамках таборової програми також буде проведений конкурс, який оцінюватиме компетентне журі, очолюване знаним українським бардом.
Вечірні посиденьки при ватрі в таборі будуть відкритими для можливих відвідин гостей, зацікавлених темою авторської пісні та співаної поезії, а також для всіх бажаючих послухати живе авторське виконання пісенної творчості. Завершиться захід гала-концертом за участю переможців та кращих виконавців конкурсної програми. Це відбуватиметься вже у місті Стрию 15 липня (неділя) в Народному Домі о 15:00. Відповідальні особи: Юрій Мокрицький та Володимир Олексин. Імовірний голова журі конкурсу Ігор Жук або Олександр Смик.

ХРЕСНА ХОДА НА ЯВОРИНУ (14-15 липня – 1 або 2 дні за бажанням)

Це традиційний захід в місцевості, де діяла старшинська школа УПА під назвою «Олені» (Долинський р-н на Івано-Франківщині). Цей захід передбачає організований молитовний процес за аналогією «Хресної дороги» і цього року присвячується українським жінкам, які боролися за Україну протягом минулого 20-го століття (подвижники духу, ідеї та чину). Для бажаючих, КС «Вигода» організовує поїздку з м.Стрия (учасники покривають 50% вартості транспортних витрат). Записуватися можна за робочими телефонами спілки до 10 липня включно. Виїзд зраненька 14 липня, а повернення або пізнім вечером того ж дня або наступного дня. Організаторами хресної ходи є монахи чоловічого монастиря на Ясній горі в с.Гошів та жіночого монастиря (відповідальні: настоятель монастиря Отців Василіян на Ясній горі (с.Гошів) отець Дам’ян, а також сестра-монахиня Володимира).
Хресна хода в першу чергу пов’язана з бункером “Роберта” (Краєвий провідник ОУН Карпатського краю). Активними учасниками ходи є ветерани визвольних змагань та їхні нащадки. Перший день завершується спільною ватрою та співанням патріотичних пісень, ночівля в наметах. Другий день – ранкова Служба Божа на горі Яворина, перехід в с. Липа до пам’ятника “Роберту”, відїзд додому. В тому ж часі в цій місцевості (на Яворині) традиційно відбуватиметься ряд інших патріотичних та духовних заходів з великою кількістю учасників з різних місцевостей.

ВІДКРИТТЯ ТУРИСТИЧНОГО МАРШРУТУ (14-19 липня – 6 днів)

Це захід під назвою «Горами нашої слави» (назва майбутнього постійно діючого туристичного маршруту) для дуже зацікавлених і достатньо підготовлених осіб, які мають хоч якийсь мандрівний досвід, відповідне спорядження, особливо таке індивідуальне, як мандрівне взуття, спальний мішок, інше. За необхідності, організатори можуть посприяти, щоб учасники могли орендувати частину спорядження, але краще мати все своє, включаючи намет (палатку) на 2-4 особи, казани для приготування їжі і так далі. За попередньо складеним меню буде закуплено продукти з розрахунку  на всю мандрівну групу (учасники компенсують частину видатків на харчування по факту). Також за окрему плату можна замовити відповідні речі з відповідними написами чи логотипом заходу (футболка, кепка, інше).
Маршрут розрахований на 6 днів (виїзд автобусом зі Стрия зранку 14 липня) і передбачає щоденні піші переходи від 10 до 18 км, а також на окремих ділянках переїзди мікроавтобусом. Весь шестиденний похід пердбачає наступний маршрут: Ясна гора – скелі Довбуша – урочище «Підцапове каміння» (с.Церківна) – Бункер “Дорошенка” (урочище «Бовкоти») – г.Яворина – урочище “Табори” – г.Магура – г.Маківка – с.Тухля – г.Лопата – г.Ключ – г.Парашка – водоспад «Гуркало» – г.Кичера – с.Корчин. У певні дні на маршруті, у завчасно визначених місцях та в зазначений час, можна буде долучатися або від’єднуватися від групи особам, які завчасно про це заявили (зголосилися у відповідності до Положення). Тобто бажаючі можуть пройти лише частину маршруту, виходячи зі своїх часових та інших можливостей.
В процесі мандрівки зазначеним маршрутом, зі сходженням на відповідні заплановані вершини, будуть цікаві зустрічі та вечірні тематичні обговорення при ватрі в місцях ночівлі мандрівної групи. Початок маршруту на Ясній горі в Гошеві (духовна твердиня – монастир Отців Василіян) а завершення в с.Корчин поблизу нещодавно віднайденої на горі Кичера криївки головного осередку пропаганди (ГОСП) ОУН-УПА. Відповідальні за цей захід Андрій Стронціцький та Богдан Сидорак.

ФОРУМ КРЕДИТНИХ СПІЛОК (18-21 липня – 4 дні)
Це захід для представників кредитних спілок та запрошених представників владних структур і гостей з інших країн. Протягом трьох днів будуть різні виступи, обговорення та дискусії у пленарному режимі та у формі круглих столів  тощо. Все відбуватиметься у м. Трускавці, де є умови комплексного забезпечення всіх потреб: проживання, харчування та відповідні конференц-зали для нарад та засідань. Вечір 19 липня (четвер) присвячений 20-літтю КС «Вигода», де наша спілка буде презентувати свої здобутки, ділитись досвідом, приймати вітання від всіх бажаючих нас привітати, та навзаєм буде обдаровувати своїх гостей. Планується невимушена вільна атмосфера, поєднана з вечерею, живою музикою тощо.
У суботу зранку (21 липня) учасники форуму організовано прибувають до Стрия, де після ознайомлення з містом (при сприянні екскурсоводів), зможуть взяти участь у Книжковій Толоці та благодійному аукціоні мистецьких робіт Пленеру Художників. Відтак всі бажаючі зможуть потрапити на етнофестиваль «Стрийські потоки», який в той самий день розпочнеться у с.Розгірче (Стрийський р-н) з конкурсної програми. Організаційно всією програмою опікуються відповідальні представники ВАКС (Всеукраїнська асоціація кредитних спілок) на чолі з її головою Вікторією Волковською. Від КС «Вигода» відповідальна за організаційно-технічне сприяння Галина Гарбовська.

КНИЖКОВА ТОЛОКА (20-21 липня – 2 дні)
Це дводенне спілкування літераторів та видавців із зацікавленими читачами, шанувальниками друкованого слова. Програма розрахована так, що приблизно щогодини на сцені великого залу Народного Дому буде щораз інша група літераторів, готових поділитися своїми творчими здобутками загалом чи презентувати нові видання зокрема. Кожний такий виступ буде мати або тематичну спільність (задану тему) або ці літератори в певний спосіб поєднані якимось відомим видавництвом. Паралельно в книгарні або в залі Народного Дому на 1-му поверсі (де колись знаходилась КС «Вигода») відбуватимуться читацькі обговорення. Також в малому залі Народного Дому буде окрема програма для дітей. Звісно тут же у фойє та інших приміщеннях буде виставка-продаж книг на різні смаки та уподобання. Бажаючі зможуть отримати автографи від присутніх авторів, яких зголосилося понад 50 осіб.
Крім того на книжковій толоці буде виставка світлин про УПА, для відвідувачів розіграна лотерея та інші приємні несподіванки. Для мешканців Стрийщини та прилеглих районів проігнорувати такий захід просто неприпустимо бо ж не так багато у нас можливостей в одному часі та в одному місці зустріти як метрів так і початків у літературі, які готові до відкритого спілкування. Відповідальними за цей надзвичайний захід є багатолітній організатор книжкових толок (зокрема у Миколаєві) Люба Хомчак та голова правління КС «Вигода» Марія Сюма.

ЕТНОФЕСТИВАЛЬ «СТРИЙСЬКІ ПОТОКИ» (21-22 липня – 2 дні)
Це заключний етап всіх ювілейних святкувань, який передбачає велелюдне свято української культури і мистецтва на відкритому просторі серед мальовничої природи поруч з селом Розгірче (Стрийський р-н), яке розташоване в підніжжі Сколівських Бескидів (початок Карпатських гір). Перший день (субота 21 липня) буде проходити конкурс у 4-х номінаціях і 3-х вікових групах серед окремих творчих особистостей малих чи великих мистецьких колективів (участь беруть переможці першого заочного туру). Компетентне журі, сформоване з фахівців в різних жанрах, очолюване народною артисткою України Ніною Матвієнко, буде ретельно підходити до визначення 1-го, 2-го та 3-го місць у кожній номінації та спільного для всіх номінацій гран-прі. Всі переможці отримають відповідні дипломи, інші нагороди та цінні призи, а володар гран-прі отримає грошову премію в сумі 10 тисяч гривень.
Паралельно протягом двох днів буде проходити ярмаркування на всій території фестивальної площі, яка займає близько 5 гектарів. Також працюватимуть окремі майданчики презентації різних складових українського етнічного мистецтва, проводитимуться майстер-класи, працюватимуть розмаїті творчі майстерні, презентаційно-інформаційні стенди та намети кредитних спілок, інших установ та організацій, які завчасно зголосяться. Крім торгівлі звичною сувенірною продукцією, будуть розгорнуті виставки та виставки-продажі найрізноманітніших виробів ужиткового мистецтва, різних творчих робіт тощо. Вечірня програма (після завершення конкурсу) передбачає спілкування глядачів з одним з відомих артистів (попередньо ведуться переговори з Тарасом Чубаєм), який дасть понад годинну концертну програму.
Наступний день (неділя) передбачає продовження ярмаркування з усіма його складовими, а також на основній великій сцені відбудеться гала-концерт переможців конкурсної програми етнофестивалю «Стрийські потоки» та концерт гостей фестивалю, зокрема фіналіста конкурсу «Голос країни» Назара Савка та відомої української співачки Ірини Федишин.
Всі бажаючі взяти участь у конкурсі зголошуються у відповідності до Положення, виповнюючи спеціальну Анкету-заявку та надсилаючи відео чи авдіоматеріали. Для участі у ярмаркуванні (торгівлі чи виставках та майстер-класах) також треба формально зголоситися. Організації та окремі підприємці, які бажають забезпечувати громадське харчування чи торгувати іншими товарами, відбираються на конкурсній основі. Всі хто бажає презентувати щось творче і цікаве повинні зголоситися до організаторів.
Для учасників та звичайних відвідувачів-глядачів передбачено можливості для розгортання наметових містечок або ж для віддалених учасників за помірковану оплату є різні варіанти проживання (у місцевих комунальних закладах /за символічну оплату/ – на матрацах зі своєю білизною, у гуртожитках чи хостелі в м.Стрию, у недорогих готелях, можливо в окремих приватних садибах прилеглих сіл).
За умови успішного цьогорічного старту та наявності відповідної підтримки, етнофестиваль «Стрийські потоки» буде щорічним фестивалем українського фольклору з конкурсною програмою для талановитих читців, співаків та музикантів і з концертами відомих українських артистів. Для організації етнофестивалю сформовано дирекцію з розподілом обов’язків між її членами. Директором етнофестивалю є голова оргкомітету всіх заходів ювілейного святкування Петро Маковський, а головним режисером дводенного свята – Оксана Король. Обов’язки адміністратора конкурсної частини цього року виконує Марта Стадник. Змістовним наповненням окремих майданчиків опікується начальник відділу культури і туризму Стрийської РДА Юлія Курилишин, їй допомагатиме молода волонтерка Соломія Кацалай, а відповідальний за господарське забезпечення – менеджер КС «Вигода» Іван Гарбовський. В підготовчий період інформаційне забезпечення та організаційне сприяння надають працівники КДЦ (комп’ютерно-ділового центру) у місті Стрию. За всі організаційно-комунікаційні питання на місці проведення етнофестивалю відповідає сільський голова с.Розгірче Микола Маланій.

Детальна інформація про всі заходи, включаючи офіційні Положення про конкурси, аплікаційні форми зголошень та заявок, а також всі контакти з можливістю зворотного зв’язку розміщені на спеціальному сайті www.wfucu.org.ua

Василь Щекун,
прес-секретар Фесту